استخدام و حفظ کارمندان
استخدام درست کارمندان نه تنهادر تجارت یک امر مهم است بلکه حیاتی نیز می باشد کارمندان روح وقلب تجارت می باشند آنها مکانیسمی هستند که باعث راه افتادن تجارت می شود . آنها نفس زندگی هستند که قادر می سازند که یک بازرگانی چیزی بیشتر ازیک ایده باشند یک تجارت نمی تواند هر تجارت هوشمند باید کارمندان خوبی داشته باشد .
استخدام و حفظ کارمندان
استخدام درست کارمندان نه تنهادر تجارت یک امر مهم است بلکه حیاتی نیز می باشد کارمندان روح وقلب تجارت می باشند آنها مکانیسمی هستند که باعث راه افتادن تجارت می شود . آنها نفس زندگی هستند که قادر می سازند که یک بازرگانی چیزی بیشتر ازیک ایده باشند یک تجارت نمی تواند هر تجارت هوشمند باید کارمندان خوبی داشته باشد .
کار فرمایان نخستین کسانی نیستند که این تاثیر را احساس می کنند کارمندان نه تنها باعث کاهش فروش هزینه های ناخواسته ناشی از اهمال یا کمبود انگیزه را افزایش می دهند بلکه آنها نیز بر مشتری تاثیر می گذارند .
البته یک بار یک مشتری یک کارمند بد را تجربه می کند به طور خود کار بر کار فرما تاثیر می گذارد اگرچه این امری عادی برای بیشتر افراد است اما غیر طبیعی است که چگونه بیشترکارفرمایان در مورداین حقیقت چشم پوشی می کنند چه به دلیل تحمیل زمان برای درگیر شدن با مسائل یا نبود قضاوت صحیح می باشد در این مورد یک حقیقت است که فروش کاهش می یابد و تولید بنا به دلیلی کم می شود : که دلیل می توان کاهش رضایت مشتری نسبت به خدماتی که دریافت می کند و یا نبود رضایت از کارمندان بد باشد
یافتن افراد درستکار
این یکی ازمهم ترین چیزهایی است که شما به عنوان یک کار فرما انجام دهید یافتن افراد درستکار را به شرکت خود بیاورید و آن هارا در ابتدا به مسیر درست هدایت کنید بر اساس ریس و CEOو هال اف روزن بلوث و مشاوران پیترداین مک فرین و روزنباوت جهانی سومین مدیر که در مسافرت می کند بیشتر ما همسر یا شوهر خود را با با اختیاط انتخاب می کنیم . وکودکانمان را با تغذیه و دلسوزی بزرگ می کنیم اما هنوز ما با یک یا دو مصاحبه افرادی را که قرار است به شرکت ما ملحق شود انتخاب میکنیم و وقتی که آنها به ما ملحق شدند آنها اغلب متوجه که باید برای خودشان کار می کنند این تفاوت اختلاف بین محیط خانواده وکار را نشان می دهد. اما با صرف کمی زمان که در کار کردن صرف می کنیم آیا ممکن است موفق تر باشیم ؟ همان اندازه که در محیط خانه صرف می کنیم در محیط اداره نیز انجام دهیم ؟
پاسخ مثبت است.
مشتری نخستین باز نمی آید
مهم است که یاد آوری کنیم که اگر شما کارمند با کیفیت می خواهید شرکت شما باید همان اندازه گنجایش و ظرفیت را دارا باشد اگر شما انتظار دارید که یک کارمند ی که می خواهد تا حد امکان در تجارت پیشرفت کند را جذب خود کنید بیشتر از انتظار او کار کنید و 110%را بر آورده کنید بدون هیچ ملاحظه ای نیاز های شخصی کارمندان – افکارشان و آرزوها یشان را برآورده کنید شما به واقع خود را فریب داده اید. و سرانجام تجارت شما از این کار رنج میبرد آشکار است که اکنون فواید و سربالاگرفتن نقش بزرگی در جذب کارمندان بازی می کند من نیازی نمی بینم که فواید جذب یک کارمند خوب که یک شرکت باید جذب کند را بیان کنم به خاطر این که امری عادی می باشد. با این وجود خواهم گفت آیا یک بسته مزیت های عجیب از جذب یک کارمند خوب بهتر نیست البته نه ارزش آن باید بیشتر باشد .
برای مشتری بهترین نتیجه ممکن لازم است یک فرآیند مدرن از تئوری رضایت مشتری آگاه شوند که مشتری نباید اولین بار بیاید ، کارمند باید اولین نفر باشد از آن بابت یکی از موفق ترین شیوه برای جذب یک کارمند خوب است . زمانی که یک فعالیت تحاری در ابتدا کارمندان را بکار می گیرد اتفاقات زیادی می افتد در شروع کار ، کارمند خوشحال است اگر کارمند خوشحال است خدماتی که یک کارمند برای مشتری فراهم می کند بسیار برجسته است مشتری خوشحال خواهد بود و این موفقیت است که نتیجه اصلی یرای تجارت می باشد این بدین مفهوم نیست که یک کار فرمادرخدمت کارمند باشد نه ، به طور ساده بدین مفهوم است که توجه و دقت به چیزی که یک کارمند فکر می کند – می خواهد و پیشنهاد می کند که چیزی مورد توجه قرار گیرد
با کارمند به مانند یک ربات که دقیق کار کند برخورد نکنید با او مثل مردم رفتار کنید با او با احترام و همانطور که با مردم صحبت می کنید رفتار کنید آنها را خراب نکنید . در حقیقت یک شرکت موفق که من می شناسم مربوط به کارمندانش است که مانند رابط ها عمل می کنند و برای هدف آنها احترام قائل هستند
رهبری کارمند و انعطاف پذیری امری لازم می باشد
در محل کار باید یک فضای باز و دوستانه وجود داشته باشد
مدیریت سخت گیرانه مثل اخم کردن باشد. وقتی یک محیط کاری به اندازه کافی برای همه کارمندان می باشد و همه کارمندان می توانند شرکت داشته باشند.وایده و نظرات خود را ابراز کنند. بدون اینکه هیچ پاسخ منفی و تند بشنوند. این کار آن ها را قویتر می ند و بیشتر در کار شرکت همراهی می کنند.
اگر هر کسی احساس کند گویی که بخشی از رهبری را بر عهده دارد نه تنها سخت تلاش می کند و این راه طولانی را طی می کنند.
مدیریت سختگیرانه اگر باشد به طور کامل این نظام را نابود می کند.
یک کارفرما باید انعطاف پذیر باشد.
آیا واقعا لازم است در مواقعی سختگیر و جدی بود؟ آیا لازم است کاری در ساعت مشخصی انجام شود. آیا کسی هست که به او بگویید که در ساعت خاصی گرسنه هست؟
این خط فکری چیزی است که هر تجارتی به همین سادگی که دیده شد به آن نیاز دارد. آن باعث می شود که یک کارمند خود را انسان احساس کند به طوری که تجارت به آن ها احترام بگذارد. و این نخستین چیز است. و زمانی که فرد به جلو می نگرد و صبح بیدار می شود و کار می کند و جایی که احترام و فکر مدیریتی وجود دارد آن ها تلاش می کنند خود را نشان دهند.
افراد مناسب را به کار بگیرید.
تجربه و مدارک را ه های اصلی برای برای اندازه گیری قابلیت ها و شرایط لازم کارمندان می باشد.
اما از خودتان بپرسید آیا آن ها افراد مناسبی اند. ؟
یک فرد می تواند دارای شرایط لازم باشد ،آموزش دیده باشد و دارای تجربه ممکن باشد اما اگر شخصیت خوب و مناسبی نداشته باشد تضمین می شود که آن ها برای تجارت شما کار زیادی انجام نمی دهند.
این گونه افراد در طول روز بدخلق هستند و کار را به طور ضعیفی انجام می دهند.مشتریانی که از این کارمندان خدمات دریافت می کنند ناراحت می شوند و نیازی نمی بینم که بعد چه اتفاقی رخ می دهد.
افراد مناسب به کار بگمارید (استخدام کنید)
افراد مناسب در هنگام کار خوب عمل می کنند. خوب کار می کنند بله در ست است. یک شخص مناسب هر چیزی را می آموزد در دست رس هستند . آموزش دادن آن ها آسان است. آن ها به طور واضح و سریع یاد می گیرند.
بنابراین حتی اگر افراد خوب شما مجموع مهارت ها را که شما در جستجوی آن هستید بلد نباشند. امکان یادگیریشان زیاد است. درباره قابلیت هایشان فکر کنید بویژه اگر افراد خوب به نظر برسند که دنبال یادگیری اند.
چگونه می توانید افراد مناسب را بیابید؟
روشن است. در طول مصاحبه ،آیا آن ها بیشتر بیم دارند که موفق نمی شوند یا کاملا بر موفقیت خودشان تمرکز کرده اند.؟
در مجموع توجه شدید به موفقیت نیز کار خوبی نیست.
دوباره تکرار می کنم شخصی که بنظر می رسد فردی مناسب باشد نامزد اصلی برای استخدام می باشد. در دراز مدت، آن ها باعث موفقیت بیشتر کارتان خواهند بود. مشتری جلب خواهند کرد و رضایت و خوشحالی آنان را فراهم می کند.
امتحان های ارتباطی و شیوه های مصاحبه آزاد
چرا یک مصاحبه شامل یک یا دو جلسه در اتاق کارمندان باشد ؟ چگونه می توانیم این گونه افراد مورد نظر خود را بیابیم ؟ پاسخ این است که ما نمی توانیم.
در عوض، نظرتان در مورد اینکه یک روز مصاحبه در اتاق کارکنان و یک روز بازی بیسبال با او چیست ؟ همان طور که هال اف روسن بلوث و دیان مک فرین در شرکتشان این کار را می کنند.
این کار برای شرکت بسیار خوب است و هم زمان فرصتی فراهم می کند که قابلیت ها و استعداد های او را در محیط تیمی او مورد شناسایی قرار گیرد.
اگر شخص زود عصبانی می شود و هم تیمی های او موفق تر عمل می کنند شاید این شخص برای کار مناسب نباشد.اجرای نقش در زمین بازی بازتابی از اجرای آ« ها در دفتر کار می باشد.
برای رانندگی بروید.
توضیح میدهم که بر اساس هال اف روسن بلوث و دیان مک فرین پیتر ، نوع رانندگی افراد چیزهای زیادی در مورد ویژگی شخصیتی فرد بیان می کند.
آیا آن ها در ترافیک تند می روند؟ ایا در میان اتومبیل ها زیگزاگ می روند؟ و می خواهند به هر قیمتی به مقصد برسند.؟
یا آن ها مدعی حفظ ایمنی مسافران در شرایط ترافیکی هستند و بیشتر بر رانندگی تمرکز دارند یا بیشتر بر مقصد؟
کدام یک را برای کار کردن برای خود انتخاب می کنید ؟ کدامیک در در حفظ مشتریان شما بهتر عمل می کنند؟ اگر شما مشتری باشید کدام یک می توانند بیشتر برایتان مفید باشند؟
کارمند تازه کار و دارای قابلیت خود را در یک رویداد اجتماعی دعوت کنید
آیا آن ها از نوع افرادی هستند که بیشتر از خودشان در مورد مسائل مختلف تعریف می کنند؟ آیا آن ها در مورد شخص دیگری هم حرف می زنند؟
این چیزهایی است که شما می توانید بدانید که آیا این افراد می توانند در مسائل و مشکلات شرکت دخالت کنند یا اینکه خود را کنار می کشند؟افرادی که نمی جوشند باعث افزایش مشکلات شرکت می شوند.
بنابراین راه های زیر مورد زیر مورد ملاحظه قرار گیرد:
به کارمندان خود پیش از مشتری خود توجه کنید.
اگر کارمندان شرکت شما احساس احترام کنند کار را بهتر انجام می دهند.و یک فضای مناسب برای فعالییت در شرکت شما فراهم می شود. و افراد زیادی با این کارمندان جذب خواهید کرد.
انعطاف پذیر باشید.
لباس رسمی بپوشید. ممکن است برخی فشار ها و تحمیل ها اجرای کار را بهتر می کند.به کارمندان خود اجازه دهید خودشان وقت استراحت و غذا خوردن را انتخاب کنند. در مورد ساعات کاری کارمندانتان انعطاف پذیر باشید و به نیاز هایش پاسخ دهید. کارمند رضایت و سپاس خود را با تولید محصولات بهتر پاسخ خواهد داد.
افراد مناسب و خوب را به کار بگیرید.
هر مشتری در جهان جدا از کاری که شما دارید لذت بردن از کارتان را مورد توجه قرار می دهد. و اگر بی توجهی شود کارمندان نیز لذتی نمی برند و در نتیجه کیفیت تولید پایین می آید.
این نوع از افراد علاقه ای به شرکت در فعلییت های شرکت ندارند و بیشتر به فکر خود می باشند
در هنگام مصاحبه با کارمند اسیر قید و بند نباشید
شما می توانید یک سری از سناریو هایی که یک کارمند انتظار ندارد که در مصاحبه صورت گیرد را بکار ببرید. و این به شما فرصت می دهد که ببینید که واقعا چه قابلیت ها و ظرفیت هایی دارند.
ابقا و حفظ کارمندان خوب و مناسب
به همان اندازه که جذب کارمندان مهم هستند حفظ آن ها نیز به همان اندازه مهم اند.مثل همیشه بسته های دارای مزایا به نگه داری و حفظ کارمندان کمک می رساند. اما این چیزی است که افراد از آن آگاهند. مطمئنا آن ها برای برخی فواید و مزیت ها می مانند.
آیا شما بدون مزایا می مانید؟ آیا می توانید؟ خیر
پس از صرف وقت طولانی برای جذب کارمند خوب، شما باید حالا به فکر کار هایی باشید که آن ها را در شرکت حفظ کیند.
شانس ها زیادند ، اگر شانس داشته باشید و کارمند خوبی را جذب کرده اید فقط بخاطر مزایا نیست. مزایا اگر چه ابزار مثبتی هستند اما همه چیز نیستند.
هر کس تصمیم به ماندن در جایی را نمی گیرد .دست کم کارمندان باهوش .به آنها اجازه دهید دگرگونی ایجاد کنند به افراد اجازه دهید شرکت را خوب ببینند.
آن ها را حبس نکنید – یک کار خاص به او ندهید- اگر آن ها علاقه خود را به کارهای دیگر نشان دهند.در بازار کار امروز امید به یافتن کار امری عادی است و اگر شما به کارمندان فرصت دهید ممکن است بتوانید آنها را نگه دارید.
به آن ها فرصت دهید تجربیات ،مهارت و دانستنی های تازه بیاموزند. این کار ارزش شرکت شما را به هر صورت بالا می برد. این کار هم چنین اعتماد بنفس کارمندان را بالا می برد و کار برای آن ها رضایت بخش می کند. ارتش ایالات متحده و خدمات اجتماعی مانند پلیس و آتش نشانی در این دسته هستند.اموزش هم زمان با کار ایده خوبی است.
ارتباط
ارتباط بسیار مهم است . نه تنها در کار روزانه بلکه برای ابقا و نگه داری مارمند نیز مهم است. افراد نیاز دارند که بدانند که در شرکت چه می گذرد . آن ها می خواهند بدانند که شرکت به کدام سمت می رود و آن ها در کدام بخش از این فرایند هستند.
آن ها نیاز دارند که حس کنند که در گیر فعالیتت های شرکت هستند . در نیرو های نظامی ایالات متحده همه در ارتباطند تا اینکه حالت دیکتاتوری باشد.درک کنید که چرا افراد می خواهند در ابتدا به شرکت شما ملحق شوند.
اولویت را در بین کارمندان رعایت کنید . این کار را همیشه انجام دهید و آن را گسترش دهید . و کارمند نیز خواستار این هدف با احساس قوی خواهد بود. با افرادتان صحبت کنید نه تنها چیزی که شما از آنان می خواهید بلکه بدانید که آن ها چه می خواهند و چه فکر می کنند. و برای لحظه ای فکر نکنید که آرزو ها و افکار افراد در مورد یک موضوع دقیقا مشابه با روزی باشد که آن ها به شما ملحق شدند . چیزها تغییر می کنند. که شامل : افکار کارمندان و آرزوهایشان . با این شرایط خود را تطبیق دهید.
در مورد کارمندانتان نتیجه گیری کنید. بیابید که آن ها در چه مورد در ست و در چه مورد در مورد شرکت شما نادرست و اشتباه فکر می کنند. یک نتیجه گیری را فراهم کنید. و مهم تر اینکه بر اساس این اطلاعات که از نتیجه گیری دریافت کردهاید عمل کنید.
خلاصه
اجازه دهید کارمند در کارش مانور دهد و فرصتی را فراهم کند تا کاره ای شرکت را انجام دهد. به جای اینکه شرکت را ترک کند. احتمال زیاد اینکه اگر آن ها نتوانستند در شرکت شما کار کنند از شرکت شما خواهند رفت. این را مزیتی بدانید که افراد شما بتوانند در شرکت چندین مهارت را بیاموزند. این کار نه تنها به شرکت شما کمک می کند بلکه احساس رضایت به کارمند دست می دهد. که به اهداف و مهارت های خود نزدیکتر شود.افراد را در ذهن داشته باشید . وقتی اطلاعاتی درباره مکان و فعالیت های شرکت و اتفاقات وجود دارد . اگر کارمندی در مورد اتفاقات شرکت آگاهی و اطلاعی ندارد بدانید که او خود را متعلق به شرکت نمی داند و بدانید که نمی خواهد که در دراز مدت در شرکت بماند.بدانید که کارمندانتان چه می خواهند از همان روزی که وارد سازمان می شوند. انگیزه و امیال افراد تغییر می کند. کارمند مناسب آن استکه این تغییرات را با خود داشته باشد .شیوه های نتیجه بخش را پیشنهاد دهید و مطمئن شوید که بر اساس نتایج عمل می کنید. گذشته از همه این ها ، به خاطر بیاورید که یک کارمند خوب در مقام اول است. دیدگاه های که در این قاله بیان شد کارفرما را قادر می سازد که کارمند مناسب را بیابد و دیدگاه هایی در مورد حفظ و ابقا کارمندان داشت. که به طور ساده بیان شد. هر کس که برای شرکتی کار می کند نیاز هایش را مورد توجه قرار می دهد. انعطاف پذیر می ماند و کار با شرکترا ادامه می دهد.
به کار گماردن( استخدام) و حفظ و نگهداری کارمندان مناسب و خوب هر دو با هم همراه و هماهنگ و در یک راستا هستند.
سلام دوست خوبم.
قبلا هم به وبلاگت اومده بودم و نظر داده بودم.یادت؟
گفته بودم:
------------------------------------------------------
با تبادل لینک با سایت زاویه موافقی؟
www.zavyeh.com
اگه موافقی من رو به اسم بهترین سایت ایرونی لینک کن و بعد خبرم کن.آدرس بلاگتم حتما بذار.اگه سایتم به هر دلیلی بسته بود به بلاگم بیا:
www.arash-soft.blogsky.com
---------------------------------------------------------
حالا اگه من رو لینک کرده باشی در صفحه:
http://www.zavyeh.com/?do=cat&category=16
لینک شدی.
هم چنین در صفحه:
http://www.zavyeh.com/index.php?do=static&page=freindlink
ودر صفحه اول این بلاگ که پیج رنکینگ 2 داره:
http://easydownlder.blogsky.com
و در صفحات اول دهها بلاگ دیگه که ممکن با جستجو اسم بلاگتون در گوگل و یاهو و.... خیلی از اونها را ببینید!!!
اگه منو لینک کردی و لینکت نبود حتما خبرم کن.
آرش مدیریت سایت زاویه
www.Zavyeh.com
www.Arash-soft.blogsky.com